PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

Prawidłowa i zróżnicowana dieta powinna być smaczna i jednocześnie dostarczać wszystkich potrzebnych składników, niezbędnych do właściwego funkcjonowania organizmu.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Regularna aktywność fizyczna korzystnie wpływa na organizm, funkcjonowanie umysłu, a także zmniejsza ryzyko występowania chorób przewlekłych.

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

Profilaktyka zdrowotna, to działania mające na celu zapobieganie rozwoju choroby, poprzez wczesne jej wykrycie i podjęcie leczenia.

UNIKANIE UŻYWEK

UNIKANIE UŻYWEK

Sięgając po używki warto mieć świadomość ich wpływu na organizm.

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

Fundamentalne dla osiągnięcia równowagi psychicznej, fizycznej oraz emocjonalnej jest zachowanie właściwych proporcji pomiędzy obowiązkami a wypoczynkiem.


Program Szczepień Ochronnych (PSO), szerzej znany jako kalendarz szczepień ochronnych, realizowanych w Polsce jest co roku aktualizowany i udostępniany w formie Komunikatu Głównego Inspektora Sanitarnego. W roku 2017 nastąpiła duża zmiana, gdyż do listy szczepień obowiązkowych dołączyło szczepienie przeciwko PNEUMOKOKOM! Dotąd szczepienie to znajdowało się na liście szczepień zalecanych, rodzice decydując się na wykonanie go musieli za nie zapłacić. Jedynie niewielka grupa dzieci, u których występowało zwiększone ryzyko zakażenia otrzymywała szczepienie bezpłatnie w ramach szczepień obowiązkowych. Od roku 2017 sytuacja diametralnie się zmienia. Szczepieniem przeciwko pneumokokom od 1 stycznia zostają objęte wszystkie dzieci urodzone po 31 grudnia 2016 r.. W związku z tym, iż szczepienie to zostało wpisane na listę szczepień obowiązkowych, a więc finansowanych z budżetu…(CZYTAJ)
„Normy powietrza kilkukrotnie przekroczone…”, „Smog nie odpuszcza”, te i wiele innych nagłówków w ostatnim czasie możemy usłyszeć w mediach czy przeczytać w prasie. Niestety zła sytuacja dotycząca jakości powietrza w wielu regionach Polski utrzymuje się od dłuższego czasu. Wojewódzkie Inspektoraty Ochrony Środowiska (WIOŚ) prowadzą pomiary zanieczyszczenia powietrza, a wyniki są dostępne on-line na stronach internetowych Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska. Niestety sytuacja nie przedstawia się dobrze, od dłuższego czasu utrzymuje się bardzo wysokie stężenie pyłu drobnego (PM10 i PM2,5). Smog zadomowił się zwłaszcza w Polsce południowej. Czym właściwie jest SMOG? Termin smog powstał z połączenia dwóch angielskich słów: smoke (dym) + fog (mgła). To nienaturalne zjawisko atmosferyczne, które powstaje na skutek dużej emisji zanieczyszczeń do atmosfery…(CZYTAJ)
Jak tam postanowienia noworoczne? Zostało po nich już tylko mgliste wspomnienie? Styczeń jeszcze trwa więc nie wszystko stracone. Jeśli Twoim koronnym argumentem przeciwko aktywności fizycznej są wysokie koszty związane z uprawianiem sportu, to pozwól wyprowadzić się z błędu. Czy uprawianie sportu musi tyle kosztować? Profesjonalne trenowanie wybranej dyscypliny sportu zwykle wiąże się z wysokimi kosztami – sprzęt, trenerzy, wyjazdy. To nie są tanie rzeczy…  Ale jeśli sport potraktujemy jako formę zabawy, rekreację, chwilę oderwania od obowiązków czy sposób na spędzenie wolnego czasu z fajnymi ludźmi? Pomyślmy… Bieganie Dyscyplina, która wielu z nas kojarzy się z lekcjami WF i zazwyczaj w szkole podstawowej ma miejsce ostatnia przygoda z bieganiem… Dlaczego? Bieganie (a może na początek szybki…(CZYTAJ)
Znany już od czasów starożytnych, na przestrzeni lat udomowiony i hodowany w stawach karp pojawił się w Polsce w XIII wieku.  Zyskał status symbolu Świąt Bożego Narodzenia, jako ryba tania i łatwo dostępna. Jedni nie wyobrażają sobie bez niego Wigilii, a inni chętniej wybierają mintaja, dorsza czy łososia, w przekonaniu o ich większej wartości odżywczej. Jak jest naprawdę? Czy warto kontynuować tradycję tylko dla niej samej, a może karp jest jeszcze w stanie nas pozytywnie zaskoczyć? Dlaczego powinniśmy bardziej cenić ryby w naszym menu? Zalecenia Instytutu Żywności i Żywienia rekomendują spożywanie ryb 2-3 razy w tygodniu. Szczególnie ważne jest, aby chociaż 1 raz w tygodniu wybierać ryby pochodzenia morskiego, które zawierają korzystne dla zdrowia wielonienasycone…(CZYTAJ)