PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

Prawidłowa i zróżnicowana dieta powinna być smaczna i jednocześnie dostarczać wszystkich potrzebnych składników, niezbędnych do właściwego funkcjonowania organizmu.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Regularna aktywność fizyczna korzystnie wpływa na organizm, funkcjonowanie umysłu, a także zmniejsza ryzyko występowania chorób przewlekłych.

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

Profilaktyka zdrowotna, to działania mające na celu zapobieganie rozwoju choroby, poprzez wczesne jej wykrycie i podjęcie leczenia.

UNIKANIE UŻYWEK

UNIKANIE UŻYWEK

Sięgając po używki warto mieć świadomość ich wpływu na organizm.

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

Fundamentalne dla osiągnięcia równowagi psychicznej, fizycznej oraz emocjonalnej jest zachowanie właściwych proporcji pomiędzy obowiązkami a wypoczynkiem.


Ile w ciągu miesiąca wydajemy na żywność? Z pewnością nie mało. Badania wskazują, że największą część wydatków przeciętnego Polaka/Polki stanowi właśnie żywność i napoje bezalkoholowe (24%). Jednak czy wiemy co tak naprawdę gości na naszych talerzach? Dodatki do żywności – chyba każdy z nas kojarzy to hasło, chociażby ze słyszenia. Inni, być może poznali go bardziej dotkliwie pod postacią alergii czy zaburzeń trawiennych, często nie zdając sobie sprawy, że ich wystąpienie może być efektem spożywania przetworzonych produktów, naładowanych chemicznymi dodatkami. Ale jak to właściwie jest z tymi dodatkami do żywności? Czy jest się czego bać? Zgodnie z prawem unijnym: „Dodatki do żywności są substancjami, które w normalnych warunkach nie są spożywane same jako żywność, ale…(CZYTAJ)
12283321_s
Przełom roku to dobry czas by do listy dopisać kolejne noworoczne postanowienie. Nie daj się oszukać, przez dwa miesiące możesz zrobić więcej niż Ci się wydaje. Na przykład kupić rozmiar mniejszą sukienkę i zabłyszczeć na sylwestrowej imprezie. Wymówki odkładamy na bok bo wystarczy kilka minut dziennie. Tak, też jesteśmy w szoku ;). O intensywnym treningu interwałowym (HIIT) opowiada Magdalena Nowak, instruktorka fitness i trenerka personalna z Centrum Kulturystyki i Fitnessu DAKO. Martyna Rajska: Czym różni się trening HIIT od typowego treningu cardio? Magdalena Nowak: Intensywny trening interwałowy, zwany też HIIT (ang. High Intensity Interval Training) to trening o zmiennej intensywności ćwiczeń. Krótko mówiąc ta forma aktywności  polega na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku, w…(CZYTAJ)
2
Szacuje się, że hipercholesterolemia (podwyższony poziom cholesterolu) może dotyczyć nawet 61% Polaków. Badanie NATPOL przeprowadzone w 2011 roku, wykazało, że jedynie u 8% z nich udaję się wyrównać poziom cholesterolu do wartości prawidłowej. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy obok nieregularnego stosowania leków i rzadkiego wykonywania badań kontrolnych jest niedostateczna zmiana stylu życia, w tym diety. Wśród znacznej większości chorych dominuje przekonanie, że lek wszystko załatwi, . Nic bardziej mylnego – tak samo jak stosowanie leków ważna jest modyfikacja diety. Pokażemy Wam, że dieta w hipercholesterolemii wcale nie musi być katorgą! A dla mięsożerców mamy dobrą wiadomość, jeść można ale rzadziej i zdrowiej ;). O co chodzi z tym cholesterolem? Mimo, że cholesterol pełni ważne…(CZYTAJ)
O diecie bezglutenowej słyszał chyba każdy, przynajmniej raz. Wiele osób pomimo braku wskazań medycznych odstawiło produkty glutenowe – bo przecież gluten to zło! A przy okazji można zrzucić trochę kilogramów no i czuć się lepiej. Fakt czy mit? Czym właściwie jest gluten i gdzie możemy go znaleźć? Gluten jest białkiem naturalnie występującym w ziarnach zbóż takich jak pszenica, żyto i jęczmień. Właśnie to białko pozwala przybierać ciastom, bułeczkom i innym wypiekom określony kształt. Trudno się go wystrzegać,  bo gluten jest właściwie WSZĘDZIE. Zwróciliście kiedykolwiek uwagę na etykiety niektórych herbat, kiślów czy majonezów? Niektóre produkty zawierają na etykiecie np. taki zapis: „Produkt może zawierać śladowe ilości glutenu i mleka”. Skąd ten gluten w produkcie, który nijak…(CZYTAJ)