PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

Prawidłowa i zróżnicowana dieta powinna być smaczna i jednocześnie dostarczać wszystkich potrzebnych składników, niezbędnych do właściwego funkcjonowania organizmu.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Regularna aktywność fizyczna korzystnie wpływa na organizm, funkcjonowanie umysłu, a także zmniejsza ryzyko występowania chorób przewlekłych.

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

Profilaktyka zdrowotna, to działania mające na celu zapobieganie rozwoju choroby, poprzez wczesne jej wykrycie i podjęcie leczenia.

UNIKANIE UŻYWEK

UNIKANIE UŻYWEK

Sięgając po używki warto mieć świadomość ich wpływu na organizm.

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

Fundamentalne dla osiągnięcia równowagi psychicznej, fizycznej oraz emocjonalnej jest zachowanie właściwych proporcji pomiędzy obowiązkami a wypoczynkiem.


Woda jest najważniejszym składnikiem organizmu człowieka. Uśredniając, ok. 60% masy ciała każdego dorosłego człowieka/ok. 80% masy ciała dziecka stanowi woda. Organizm ludzki nie potrafi jej magazynować, dlatego jej zapasy muszą być stale uzupełniane. Niby każdy z nas to wie, ale jak wskazują badania nasza wiedza nie przekłada się na nawyk picia wody. Poniżej kilka wskazówek na to jak zwiększyć ilość wypijanej wody w ciągu dnia 😊 Zaczynaj dzień od szklanki wody Dzień wcześniej postaw szklankę z wodą na stoliku przy łóżku/blacie w kuchni czy w toalecie. To pomoże Ci wykształcić zdrowy nawyk picia wody. Uzupełnienie zapasów wody po 6-8h przerwie przeznaczonej na sen pozwoli zwiększyć Ci poziom nawodnienia. Nawet niewielkie odwodnienie może negatywnie wpływać na…(CZYTAJ)
Wraz ze zbliżającą się wiosną i długo oczekiwaną przez wszystkich majówką rozpoczyna się sezon grillowy. Lubimy spędzać czas na świeżym powietrzu oraz spożywać grillowe potrawy. Grillowanie sprawia dużo przyjemności, ale pomimo tej wielkiej frajdy z przyrządzania posiłków i spędzania czasu z najbliższymi na zewnątrz warto przypomnieć sobie zasady bezpiecznego grillowania. Grillowane potrawy mają swój urok, niepowtarzalny smak i zapach. Dania z grilla stanowią dobrą alternatywę smażenia żywności, ponieważ produkty nie pochłaniają tłuszczu, a wytapiają go. Należy jednak pamiętać, że źródłem powstawania szkodliwych substancji wynikających z grillowania jest działanie na cukry, białka, tłuszcz temperatury powyżej 120˚C. W wyniku spalania w tak wysokiej temperaturze powstaje niebezpieczny dym. Kumuluje on niebezpieczne związki, które wchłaniane są przez żywność. Do…(CZYTAJ)
Kacze, indycze, gęsie, strusie, kurze. Obecnie na rynku mamy całą gamę jaj do wyboru. Polscy konsumenci jednak najczęściej sięgają po jaja kurze. Jak podaje FAO (Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa) białko jaja kurzego określane jest jako białko wzorcowe występujące naturalnie w żywności. Dlaczego warto je jeść? 12% – przeciętnie tyle dziennego zapotrzebowania organizmu człowieka na białko zapewnia jedno jajko. Skład jaja jest następujący: 58 % białko, 30 % żółtko, 11 % skorupa i ok. 1% błony pod skorupowe. Jedno przeciętne 56-gramowe jajko zawiera ok. 80 kcal, ponad 7 g białka, z czego więcej tego składnika znajduje się w żółtku niż w białku. Białko jajka jest pełnowartościowe, ponieważ zawiera zestaw aminokwasów niezbędnych do funkcjonowania ludzkiego…(CZYTAJ)
Zakażenie wirusem HIV może dotyczyć nas wszystkich. Nie ma tu znaczenia nasz wiek, płeć, rasa, sposób odżywiania, orientacja seksualna czy status majątkowy. 87 procent Polaków uważa, że ten problem ich nie dotyczy. Co więcej, nawet 70 procent osób zakażonych wirusem HIV w naszym kraju nie wie o zakażeniu. Nieleczone lub zbyt późno wykryte zakażenie wirusem HIV prowadzi do powstania choroby-AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome). Jest to zespół nabytego niedoboru odporności. Epidemia HIV/AIDS trwa w najlepsze, dlatego tak ważne jest, aby każdy z nas posiadał podstawową wiedzę na temat HIV/AIDS.  Co w związku z tym warto wiedzieć o HIV/AIDS? JAK MOŻNA ZAKAZIĆ SIĘ WIRUSEM HIV? poprzez krew, poprzez kontakty seksualne - waginalne, oralne oraz analne, z…(CZYTAJ)