PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

Prawidłowa i zróżnicowana dieta powinna być smaczna i jednocześnie dostarczać wszystkich potrzebnych składników, niezbędnych do właściwego funkcjonowania organizmu.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Regularna aktywność fizyczna korzystnie wpływa na organizm, funkcjonowanie umysłu, a także zmniejsza ryzyko występowania chorób przewlekłych.

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

Profilaktyka zdrowotna, to działania mające na celu zapobieganie rozwoju choroby, poprzez wczesne jej wykrycie i podjęcie leczenia.

UNIKANIE UŻYWEK

UNIKANIE UŻYWEK

Sięgając po używki warto mieć świadomość ich wpływu na organizm.

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

Fundamentalne dla osiągnięcia równowagi psychicznej, fizycznej oraz emocjonalnej jest zachowanie właściwych proporcji pomiędzy obowiązkami a wypoczynkiem.


Chociaż słyszymy coraz częściej o przypadkach zachorowania na grypę wśród znajomych i rodziny, sezon grypowy jeszcze się na dobre nie rozpoczął. Właśnie teraz jest najlepszy czas, aby podjąć właściwe kroki i zabezpieczyć się przed możliwymi komplikacjami i negatywnymi skutkami wirusa grypy. Jak? Poprzez szczepienia! Dlaczego warto zaszczepić się przeciwko grypie? Głównym argumentem przemawiającym za poddaniem się szczepieniu przeciwko grypie jest fakt, że jest to najskuteczniejsza, a zarazem najtańsza metoda zapobiegania grypie. Jak pokazują badania, szczepienia przeciw grypie zapobiegają zachorowaniom w grupie 70-90% zdrowych osób poniżej 65 roku życia. Pamiętajmy, że grypa, to nie to samo co zwykłe przeziębienie, a jej przechorowanie może mieć dalekosiężne i poważne konsekwencje zdrowotne takie jak: powikłania ze strony układu oddechowego (np.…(CZYTAJ)
Przez stulecia kasze (dawniej nazywane również krupami) były głównym składnikiem codziennej diety. Wybór kasz jest ogromny - poczynając od tych znanych od wieków – jęczmiennej, jaglanej, gryczanej, skończywszy na tych, które dotarły do nas nieco później (kasze: kukurydziana, manna oraz kuskus). Wszyscy znamy powtarzany od pokoleń wierszyk „kipi kasza, kipi groch…” mówiący o zdrowotnych właściwościach kaszy. Co jednak naprawdę się w nich kryje? Kasze posiadają wysoką wartość odżywczą, idealnie nadają się zarówno jako składnik obiadów, jak i śniadań. Są one źródłem błonnika, węglowodanów, witamin głównie z grupy B i składników mineralnych takich jak potas i sód. Rodzaje kasz Kasza jęczmienna występuje pod trzema postaciami w zależności od rozdrobnienia. Ziarna jęczmienia pozbawione tylko łuski to pęczak, kasza…(CZYTAJ)
35815629_s
Prawidłowa dieta w ciąży wpływa pozytywnie na rozwój płodu. Dlatego, tak ważne jest aby uzupełniać codzienne posiłki o produkty bogate w składniki mineralne, witaminy oraz pierwiastki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu matki jak i płodu. Dzisiaj omówimy dwa: żelazo i kwas foliowy. Jednym z ważniejszych pierwiastków, w który bogata powinna być dieta kobiety ciężarnej to żelazo. W czasie ciąży zapotrzebowanie na ten pierwiastek wzrasta o około 50 %. Dlaczego żelazo jest tak ważne? Żelazo wpływa na produkcję czerwonych krwinek, które zawierają hemoglobinę. Ta odpowiedzialna jest za transport tlenu w organizmie. To właśnie dzięki zawartości żelaza hemoglobina może wiązać cząsteczki tlenu i rozprowadzać je po organizmie. W przypadku za małej ilości tego pierwiastka, zmniejsza się ilość…(CZYTAJ)
2459256 - picture of happy mother with baby over white
  Dieta kobiety karmiącej, a co za tym idzie jej jadłospis powinien być różnorodny, bogaty w pełnowartościowe pokarmy. Obowiązują ogólne zasady dotyczące bilansowania składników pokarmowych, unikania jedzenia śmieciowego, przekąsek, używek. Za złotą zasadę można uznać połączenie trzech zaleceń: należy wykluczyć z diety składniki, które mogą mieć działanie alergizujące. należy zachować umiar w pierwszym miesiącu, a po tym czasie stopniowo wprowadzać nowe składniki. karmienie piersią nie jest dobrym czasem na eksperymenty i rewolucje. Dieta powinna być: racjonalna, urozmaicona i przede wszystkim zdrowa dla matki i niemowlęcia. Nie musisz więc nagle i całkowicie zmieniać Twoich nawyków żywieniowych. Ważne, by w Twoim jadłospisie pojawiły się warzywa, owoce, mięsa i ryby, nabiał i produkty zawierające skrobię. Nie zapominaj też…(CZYTAJ)