PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

Prawidłowa i zróżnicowana dieta powinna być smaczna i jednocześnie dostarczać wszystkich potrzebnych składników, niezbędnych do właściwego funkcjonowania organizmu.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Regularna aktywność fizyczna korzystnie wpływa na organizm, funkcjonowanie umysłu, a także zmniejsza ryzyko występowania chorób przewlekłych.

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

Profilaktyka zdrowotna, to działania mające na celu zapobieganie rozwoju choroby, poprzez wczesne jej wykrycie i podjęcie leczenia.

UNIKANIE UŻYWEK

UNIKANIE UŻYWEK

Sięgając po używki warto mieć świadomość ich wpływu na organizm.

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

Fundamentalne dla osiągnięcia równowagi psychicznej, fizycznej oraz emocjonalnej jest zachowanie właściwych proporcji pomiędzy obowiązkami a wypoczynkiem.


Ile razy obiecywałaś sobie, że będziesz regularnie ćwiczyć ale wiadomo godzinnego wysiłku i hektolitrów wylanego potu skutecznie Cię zniechęca? A Ty? Ile razy próbowałeś rzucić palenie, ale rozstanie z trującym „przyjacielem” w ciągu jednego dnia zawsze kończyło się fiaskiem? A może postanowiłaś, że zrezygnujesz ze słodkich przekąsek ale nie wiesz jak zrobić to skutecznie? Jeśli szukasz metody, która pomoże Ci zmieniać nawyki – to dobrze trafiłeś/aś! Niezależnie od tego co chcesz osiągnąć, możesz to osiągnąć i skutecznie zmieniać bądź kształtować nowe nawyki! Jak to zrobić? Zachęcamy do lektury! ;-) Zazwyczaj nie lubimy zmian, zwłaszcza tych radykalnych i gwałtownych. Lubimy swoje tzw. status quo. Lubimy czuć się bezpiecznie a zmiana często wyzwala w nas lęk. Często…(CZYTAJ)
Migrena to przewlekła choroba, cechująca się napadowymi bólami głowy, którym mogą towarzyszyć również inne dolegliwości. Należy do tzw. pierwotnych bólów głowy, czyli takich, które nie wynikają z występowania innych chorób. Jak rozróżnić ból migrenowy od zwykłego bólu głowy i czym jest aura? Częstość występowania migreny zależna jest od wieku, płci i rasy. Migrena może pojawić się w każdym wieku (przy czym przed okresem dojrzewania odsetek osób cierpiących na bóle migrenowe wynosi ok. 4%), częściej występuje u płci żeńskiej. Szacuje się, że na migrenę choruje ok. 6% mężczyzn i 18% kobiet. Dokładny odsetek nie jest jednak znany, ponieważ znaczna część chorych, u których wystąpił ból, nie zgłasza się do lekarza. Najczęściej pierwszy epizod migrenowy występuje przed…(CZYTAJ)
Statystyki wskazują, że prawie 70% Polaków przynajmniej raz w życiu skarżyło się na dolegliwości bólowe kręgosłupa, a prawie 45% z nich dotyczyło odcinka lędźwiowo-krzyżowego! Nic w tym dziwnego skoro nasze kręgosłupy często muszą dźwigać balast w postaci nadmiaru tkanki tłuszczowej,  zmagać się z pracą w niefizjologicznych/wymuszonych pozycjach czy znosić przeciążenia, których głównym winowajcą jest „kanapowy” styl życia. Problem tak na prawdę pojawia się wtedy gdy dolegliwości bólowe maja charakter nawracający i stają się już na tyle dokuczliwe, że utrudniają nam codzienne funkcjonowanie… Tak może się stać gdy w swoje sidła złapie nas rwa kulszowa czyli dokuczliwy, przeszywający ból, który promieniuje od dolnego odcinka kręgosłupa aż do stopy. Jak zatem zapobiec pojawieniu się rwy kulszowej? jakie czynniki…(CZYTAJ)
Jedną z głównych zasad zdrowego żywienia jest ograniczenie spożycia soli kuchennej (chlorku sodu, NaCl) w codziennej diecie. Zwiększony udział soli w diecie zwiększa ryzyko rozwoju nadciśnienia tętniczego, a także nowotworów żołądka. Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) ilość soli nie powinna przekraczać 5g dziennie. Szczególnie ważne jest unikanie potraw solonych oraz konserwowanych oraz takich produktów, które zawierają dużą ilość soli kuchennej jak np. wędliny, pieczywo, sery. Redukcja soli w pożywieniu  powinna dotyczyć szczególnie osób, u których istnieje podwyższone ryzyko rozwoju nadciśnienia tętniczego, czy osób z schorzeniami nerek, ale nie tylko. Przyjęty trend spożywania soli jest uznany za szkodliwy dla organizmu i powinien być zredukowany na korzyść przypraw ziołowych i warzywnych, które ułatwiają uzyskanie wyraźnego…(CZYTAJ)