PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

Prawidłowa i zróżnicowana dieta powinna być smaczna i jednocześnie dostarczać wszystkich potrzebnych składników, niezbędnych do właściwego funkcjonowania organizmu.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Regularna aktywność fizyczna korzystnie wpływa na organizm, funkcjonowanie umysłu, a także zmniejsza ryzyko występowania chorób przewlekłych.

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

PROFILAKTYKA I SZCZEPIENIA

Profilaktyka zdrowotna, to działania mające na celu zapobieganie rozwoju choroby, poprzez wczesne jej wykrycie i podjęcie leczenia.

UNIKANIE UŻYWEK

UNIKANIE UŻYWEK

Sięgając po używki warto mieć świadomość ich wpływu na organizm.

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

RÓWNOWAGA PSYCHICZNA

Fundamentalne dla osiągnięcia równowagi psychicznej, fizycznej oraz emocjonalnej jest zachowanie właściwych proporcji pomiędzy obowiązkami a wypoczynkiem.


W 1977 r. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła, że mamy do czynienia z ogólnoświatową epidemią otyłości - która ze względu na szereg konsekwencji jakie za sobą niesie –  jest jednym z najpoważniejszych zagrożeń dla zdrowia ludzkości. Według danych WHO od 1975 liczba osób otyłych zwiększyła się aż trzykrotnie i stale rośnie w zastraszającym tempie. W 2016 r. na świecie problem nadwagi dotyczył aż 1,9 miliarda osób w wieku 18 i więcej lat, z czego 650 milionów osób dorosłych było otyłych! Dlaczego tyjemy w tak zastraszającym tempie? Dlaczego jedni tyją wolniej a inni szybciej? Jak ryzyko rozwoju otyłości ograniczyć do minimum? Otyły czyli jaki? Mimo, że tkanka tłuszczowa w naszym organiźmie pełni szereg ważnych funkcji, to…(CZYTAJ)
Wprowadzenie na świecie programów szczepień ochronnych pozwoliło na wyeliminowanie niektórych chorób zakaźnych (np. ospa prawdziwa) oraz zmniejszenie częstości powikłań występujących w przebiegu innych zagrażających zdrowiu i życiu chorób zakaźnych. W Polsce szczepienia ochronne są wykonywane zgodnie z Programem Szczepień Ochronnych (PSO), powszechnie znanym jako kalendarz szczepień ochronnych. Program ten jest co roku aktualizowany i publikowany pod koniec października w formie Komunikatu Głównego Inspektora Sanitarnego. Jakie zmiany wprowadzono do kalendarza szczepień w 2019 roku? Jedną z najważniejszych zmian jest przesunięcie podania podanie drugiej, przypominającej dawki szczepionki przeciwko odrze, śwince i różyczce (MMR) z 10. na 6. rok życia. W związku ze wzrostem zachorowań na odrę w wielu krajach Europy, w tym w Polsce. Wcześniejsze podanie drugiej dawki szczepionki MMR…(CZYTAJ)
Tlenek węgla (CO), po lekach i alkoholu jest sprawcą największej liczby zatruć w Polsce. Każdego roku kilkadziesiąt osób umiera wskutek zatrucia tlenkiem węgla a tysiące osób miewa objawy zatrucia tlenkiem węgla. Wyniki badań zleconych przez MSWiA w 2016 roku, wskazują, że nasza wiedza dotycząca profilaktyki zatruć tlenkiem węgla jest niewystarczająca. 53% respondentów wskazało, że tlenek węgla można rozpoznać po zapachu, a tylko 17% zadeklarowało wyposażenie mieszkań/domów w detektory tlenku węgla. Statystyki Państwowej Straży Pożarnej również nie napawają optymizmem. W sezonie grzewczym 2015/2016 odnotowano aż 3878 zdarzeń związanych z tlenkiem węgla, w wyniku których 2229 osób zostało poszkodowanych a 50 zmarło! Dlaczego tlenek węgla jest tak niebezpieczny? Jak ograniczyć ryzyko zatrucia czadem? Jak udzielić pierwszej pomocy osobie, która…(CZYTAJ)
Ile razy obiecywałaś sobie, że będziesz regularnie ćwiczyć ale wiadomo godzinnego wysiłku i hektolitrów wylanego potu skutecznie Cię zniechęca? A Ty? Ile razy próbowałeś rzucić palenie, ale rozstanie z trującym „przyjacielem” w ciągu jednego dnia zawsze kończyło się fiaskiem? A może postanowiłaś, że zrezygnujesz ze słodkich przekąsek ale nie wiesz jak zrobić to skutecznie? Jeśli szukasz metody, która pomoże Ci zmieniać nawyki – to dobrze trafiłeś/aś! Niezależnie od tego co chcesz osiągnąć, możesz to osiągnąć i skutecznie zmieniać bądź kształtować nowe nawyki! Jak to zrobić? Zachęcamy do lektury! ;-) Zazwyczaj nie lubimy zmian, zwłaszcza tych radykalnych i gwałtownych. Lubimy swoje tzw. status quo. Lubimy czuć się bezpiecznie a zmiana często wyzwala w nas lęk. Często…(CZYTAJ)